Blog Sakinleri

20 Aralık 2011 Salı

SAÇ UZATAN YÖNTEMLER
























Hayatımda iki kere saçlarımı boyattım.Biri değişim isteyerek çikolata kahveye,diğeri boyanın saçıma verdiği zarara söverek hemen 1 ay sonra kendi rengine :)Ve saçlarımı görenler,boya mı diye devamlı sorarlar.Bir ara bu boya faciasından sonra ,sırf uçlardaki boyalar gitsin,saçım yenilensin diye kısacık(beckham modeli var ya) kestirmiştim.







Baktım ben uzun saça hatta upuzun saça alışmışım .Yapamadım,olmadı,gittim bir ton para verip doğal saç çıt çıtlar aldım.Baya bir süre onları da kullandıktan sonra saçlarım yavaş yavaş uzamaya başladı ve sağlığına kavuştu çok şükür.






Tabi bu aşamalar sırasında bir çok şey denedim.Kil mi sürmedim kafama,ballı maskeler mi denemedim,yılan yağları karışımları,çam terebenti olan yağlar,mecitefendi bakımları ,sarımsaklı şampuan bile yaptım da bir gün :))Babam nereden bilsin benim o şişeye sarımsak koyduğumu!Bir dökmüş kafasına ,kokuyor :)Yok ya bana öyle geliyordur derken bizim banyo sarımsak bahçesi misali :))İlk ve son yapışım oldu.Kokmasa iyi de kokuyor arkadaş :))





Öyle böyle derken saçlarım uzadı,şükürler olsun.Benim saçlarım hem kalın telli hem de kuru.İster istemez kırılıyor,yıpranıyor.Ayda 1 2 ayda bir kestiririm.KESİNLİKLE SAÇ KURUTMA MAKİNASI KULLANMAM!Saçlarımı ne olursa olsun kendi haline bırakırım.Öyle kururlar!Kuru olduğundan diğer türlü hem kabarıyor hem de yıpranıyor.Kuruyken ASLA taramam.Dolaşırsa elimle tararım!Hatta azcık serum sıkıyorum elime öyle tarar gibi elimle açıyorum.




Mutlaka serumlarım var.İhmale gelmez!Bir kaç aydır saç kremi de kullanmıyorum,saç döküyor.Eğer saçlarınızda boya yoksa saç kremi kullanmamaya çalışın.Boyalı saç kazık gibi olduğundan mecbur kullanılıyor ama boya yoksa kullanmayın.Yok ben illa kullanırım diyorsanız da içeriğine iyice bakın.Ne saçmış arkadaş demeyin.Saç bir kadın için çok önemlidir.Benim yaptıklarım devede kulak .





Ne kadınlar var;saçları kırılmasın diye ipek,saten yastık kılıflarında yatıyor :)Rüzgarlı havalarda saçlarını mutlaka topluyor,tahta taraklardan başkasını kullanmıyor falan.Ne çok konuştum yahu :)Havucun yararını bilmeyenimiz yok dimi?Gelelim maskemize ;




Havuç Maskesi:
Malzemeler:
* 2 tane orta boy havuç
* 1 tane yumurta
* 3 su bardak su
Havuçlar rendelenir, 3 su bardak su kaynatılır, ardından rendelenmiş havuçlar kaynayan suya koyulur. Su 25-30 dk kaynatılır. Sonra su süzülerek, yumurtayla çırpılır. Maskemiz hazır. Haftada bir saça uygulayabilirsiniz.İster hafif buharda kalmış nemli havluyla sarın başınızı,ister bone takın,ister streç film.Hiç bir şey takmayıp tokayla tutursanız da olur.Ben bir de bir kaç damla badem yağı ve zeytinyağı damlatıyorum içine.Hatta suyu yarı yarıya azaltıp içine zeytinyağı ve az bir şey badem yağı koysanızda olur.Saçınıza nem verir.Azcık daha abartıp eczaneden vitamin kapsülleri alıp bir tane içine kırabilirsiniz :)

Sizin küçük sırlarınız var mı ?

4 yorum:

  1. Super eglenceli ve faydali bir post olmus :)

    YanıtlaSil
  2. Saçını boyatmaktan vazgeçerek çok iyi yapmışsın canım; ben de hiç boyatmadım, düşünmüyorum da... Kafama sürmediğim şey kalmadı nerdeyse :D Ama havuç maskesini yeni duydum, hemen denemeliyim. Benim saçım da çok kuru :( Önerilerin için teşkür ;)

    YanıtlaSil
  3. İşinize yaradıysa çok mutlu oldum :)Bu tarz ufak tefek sırlarım var :)Yeri geldikçe paylaşacağım <3 güzel yorumlarınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar, ben de yaklaşık 3 aydır saç uzatma ve gürleştirme çabalarındayım. Hayatımda saçım hiç uzun olmadı, en fazla omuz hizasına geldi çünkü kısa saç hayranıyım. Bu sene ilk defa uzun saç merakım başladı. Lafı uzatmayayım size bir link vereyim oradan saçımın eski ve yeni halini, 2 ayda bu bakımla nasıl değiştiğini görebilirsiniz. buyrun, nickim acapellasoul

    http://www.kadinlarkulubu.com/evde-yapilabilen-sac-dogal-bakim-kurleri/349242-haftada-1cm-uzayan-saclara-dersiniz-1513.html

    ilk sayfada bakımın detayları var, ben çok çok memnun kaldım tavsiye ederim.

    Uzaması adına havuç maskesini de deneyeceğim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil