Blog Sakinleri

12 Kasım 2012 Pazartesi

Sodalı Zebra Kek

  İlk defa denediğim için,yapımına başladığımda tek tek fotoğraflamak istemedim.Malum ortaya nasıl bir sonuç çıkacağını bilmiyordum :)Ama ellerime sağlık,hamaratlaştım mı ne ilk deneme için güzel bir şeyler çıktı ortaya.

 Tadı da en az görüntüsü kadar güzel.İçinde ne var ne yok derseniz;kahve fincanıyla 7 fincan un,3 yumurta,3 fincan sıvı yağ,vanilya özü ya da vanilin,kabartma tozu,bir şişe maden suyu ,şekerinizin tatlılık oranına ve damak tadınıza bağlı olmak şartıyla 5-7 fincan şeker.Yalnız benden söylemesi 7 fincan şöyle kalsın 6 fincan şekerle bile çok tatlı oluyor.Tatlıyla pek aranız yoksa 4-5 fincan yeterli olacaktır.

Tarif bilindik kek tarifleriyle aynı;yumurtaları şekerle çırptıktan sonra un,kabartma tozu,vanilya ve diğer tüm malzemeleri ekliyoruz.Ben maden suyunu(Bildiğimiz beypazarı maden suyu canım) en son ekledim.Daha kabarık daha güzel bir karışım oldu.Benim gibi yumurta kokusundan haz etmeyenler içine portakal,limon kabuğu rendelesin.

Geldik önemli yere;hazırladığımız malzemeyi iki eşit kaba bölüyoruz(isteğe göre kakaolu ya da sade karışımı çoğaltabilirsiniz).Bir yarısına 1 kaşık kadar kakao ekliyoruz..Karışım katı olursa,kakaoyu çok kaçırırsanız bir kaç damla sütle karışımı açabilirsiniz.

Hangi kapta yapacaksanız ,kabı yağladıktan sonra bir kepçe sade bir kepçe kakaolu karışımı bitene kadar tek tek döküyoruz üst üste.Acele etmeyin ki güzel olsun.Bu çiçek çiçek deseni nasıl yaptın derseniz;efenim meslek sırrı falan durumlarına hiç girmeden söyleyeyim :)Bir kürdanı alıyoruz elimize dıştan içe doğru çizikler yapıyoruz,işte bu kadar kolay.Önceden ısıtılmış fırında 170'de pişiriyoruz.Vakit veremem ama bıçakla kontrol ettiğinizde bıçağa yapışmıyorsa tamamdır.Aman ha tam kek kabarınca açmayın içine çökmesin.30-35 dk pişsin,öyle kontrol edin.

Kek karışımına sadık kalmak şart değil,ceviz,fındık,kuru meyveler,çikolata parçacıkları,bir dolu ek malzeme içine koyulabilir.Ha unutmadan;geçenlerde Aysel yapmıştı aynı keki,bir de ben denemek istedim.Yapıp ta yerseniz eğer şimdiden afiyet olsun ;)

8 yorum:

  1. ay ay ay kekde yaparmis canim harika görünüyor ellerine saglik mis mis olmus :) fakat ben hala anlamis degilim su zebra cigiler nasil oluyor yaaaa :))

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel de yorum yaparmış :)Canım benim bir sade karışım bir kakaolu,yoğunlukları farklı olduğundan birbiri üzerinde daireler oluşuyor ve üst üste döktükçe daireler dışa doğru açılıyor.Suya ta atınca olur ya hani aynı öyle :)Bunu böyle anlatan da yoktur :)Aslında çok kolay.

      Sil
  2. ohh ellerine sağlıkk, şu sıralar gündemde zaten bu kek ,senden de nasibini çok güzel almış. emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlham kaynağım sen oldun canım :)Teşekkür ederim.

      Sil
  3. bu nasıl güzel bi görüntü böyle ebru sanatı gibi olmuş kesmeye kıyabildin mi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yaparken benim de aklımdan ebru gibi olduğu düşüncesi geçmişti,daha çok şekil verecektim ama ortadaki çiçek görünümü bozulunca kıyamadım :)Ama keserken hiç acımadan parçalara ayırdım :))

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Canım benim sadece kekle olmaz sana ben kısır da yaparım :)

      Sil